Flexaret IVa - futó csehszlovák kaland

Látszólag nyomorult gépekről is tudok hosszan és lelkesen beszélni vagy írni, de van, amikor minden pozitív előítélet ellenére - nem alakul ki tartós kapcsolat.


Pár éve megtetszettek a TLR-ek. Van bennük valami arisztokrata egyediség. Persze nem abban, amelyiket én használtam, mert akkoriban a szovjet Lubitellel próbálkoztam, de nagyon érett bennem a gondolat, hogy valami menőbb cuccot is ki kellene próbálni. A Rollei-hez persze spúr voltam, de még a Yashica-t se akartam megfinanszírozni, és elkezdtem valamilyen kompromisszumos megoldást keresni.

 Azt hiszem ezen a ponton ment nálam félre az egész TLR projekt.

Megfogalmaztam magamban mindenféle értelmetlen szempontokat és kritériumokat, mint pl. az F3,5-ös fényerő, majd vettem két olyan kamerát, amelyek elsősorban polcdísznek valók. Az első a Hacoflex volt, a másik ez a Flexaret 4a.

Külön vettem hozzá gyári lencsevédőt, de nagyon szorult

a formára nem panaszkodhatok


Nagyon szép, masszív tokot kaptam hozzá


Nem akarok róla hosszan írni. Az egész posztba csak azért kezdtem bele, hogy emlékeztessem magamat: Nem kell mindent megvásárolni, ami megtetszik!

Csodaszép formájú gép, a korához és származásához képest finom kidolgozással és fejlett funkcionalitással.

Hibásan vettem, olcsón. Drágán megjavították. Beállították - de rosszul, így visszaküldtem. Megcsinálták. Ezen a ponton anyagilag már nem volt vidám a történet. De nem emiatt szerettem ki belőle.

A gondosan megtervezett felépítés és a szinte németes precizitás ellenére semmi se működött úgy ahogy szerettem volna. A TLR felépítésből adódóan az élességállítás problémás (mint a legtöbb TLR-en). A kereső sötét. A kezelő felület bonyolult és félrevezető. A filmtovábbítás és kockaszámlálás bonyolult és érzékeny. De ezek mind elviselhető problémák az objektív "teljesítményéhez" képest.

Életlen, túlságosan lágy, maszatos rajza van.

Nem igazán tudok vállalható minőségű tesztképet mutatni, de kötelességtudatból azért iderakok kettőt:



A képek minőségét tovább rontja, hogy valószínűleg a legrosszabb minőségű Foma filmet és hívót használtam. (Retropan 320 és Retro special

Végül elcseréltem egy Vitessa-ra - bár az is hibás - ezt a deal-t nem bántam meg.


 

 


 



Megjegyzések

Népszerű bejegyzések